X-59 به عنوان جدیدترین هواپیمای ایکس ناسا، برای شکستن دیوار صوتی بدون انعکاس صدای رعد و برق که معمولاً هنگام فراصوت شدن هواپیما رخ می دهد، طراحی شده است. در عوض، Quesst صدایی بسیار آرامتر ایجاد میکند، شبیه به صدای به هم خوردن درب ماشین که از داخل خانه شنیده میشود. در صورت موفقیت، این جت پتانسیل ایجاد انقلابی در پرواز مافوق صوت و به طور کلی هوانوردی را دارد.
پس از سال ها توسعه، ناسا و لاکهید مارتین امروز (12 ژانویه) در مقابل جمعیتی نزدیک به 150 نفر در مرکز افسانه ای لاکهید مارتین اسکانک ورکز در پالمدیل، کالیفرنیا، X-59 Quesst ("فناوری سوپرسونیک آرام") را به نمایش گذاشتند. ، یک سایت تحقیق و توسعه که معمولاً به دلیل محرمانه بودن شناخته می شود.
جان کلارک، معاون و مدیر کل شرکت لاکهید مارتین اسکانک ورکز گفت: «به ندرت پیش میآید که ما فرصت میزبانی این تعداد بازدیدکننده در Skunk Works را داشته باشیم، و حتی نادرتر است که بتوانیم یکی از هواپیماهای خود را به طور عمومی رونمایی کنیم .»
هنگامی که در نهایت پرده برای نشان دادن X-59 فرود آمد، جمعیت جمع شده کف زدند و تلفن های همراه خود را بالا نگه داشتند تا عکس هایی از جت جدید بگیرند که در زیر نورهای صحنه به رنگ قرمز و آبی می درخشید. بخش بینی منقاری دراز هواپیما به طور برجسته ای خودنمایی می کرد و این واقعیت را نشان می داد که پنجره ای رو به جلو ندارد.
گرگ اولمر، معاون هوانوردی لاکهید مارتین، گفت: «این لحظه ای است که نسل های آینده با هیبت و تحسین به گذشته نگاه خواهند کرد. "سریع، بیصدا و با کیفیت Skunk Works معنایی کاملاً جدید به خود میگیرد. با امید به عصر جدیدی از سفرهای مافوق صوت آرام، که از طریق همکاری ما با ناسا ممکن شد."
در طی مراسم رونمایی، پام ملروی، معاون ناسا، بر سابقه طولانی آژانس در پیشرفتهای پیشگامانه هوانوردی تاکید کرد.
ملروی گفت: "اولین A در ناسا مخفف هوانوردی است. و ما همه در مورد نوآوری های هوافضا پیشگامانه هستیم." X-59 با افتخار این میراث را ادامه میدهد و نشاندهنده خط مقدم فناوری پیشروی هوانوردی است.
آخرین هواپیمای ایکس ناسا ("X" به معنای "تجربی") نقطه اوج دههها تحقیق است و شامل رویکردهای تولیدی کاملاً متفاوت از جمله سیستمهای جدید واقعیت افزوده، حفاری روباتیک و تکنیکهای مدلسازی سهبعدی است.
ملروی افزود: "این فقط یک هواپیما نیست، این یک هواپیمای X است." "این تجلی یک نابغه مشارکتی است."
اما ملروی اعتراف کرد که در مورد هواپیمای انقلابی تردیدهای اولیه داشت. "به عنوان یک خلبان آزمایشی، اولین باری که به طرح نگاه کردم "هوم" گفتم، واقعاً سوالاتی در مورد آن داشتم."
به طور خاص، ملروی به این واقعیت اشاره داشت که X-59 پنجره رو به جلو ندارد، یک انتخاب طراحی که به کاهش رونق صوتی هواپیما کمک می کند. در عوض، آن چیزی را که ناسا آن را سیستم دید خارجی یا XVS مینامد، ارائه میکند که از یک دوربین و یک صفحه نمایش نصب شده در کابین خلبان تشکیل شده است که به خلبانان یک نمای واقعیت افزوده از آنچه در جلوی جت است، ارائه میدهد.
ملروی گفت این سیستم پتانسیل ایجاد تحول در طراحی هواپیما را دارد.
ما در مورد سوار کردن یک وسیله نقلیه پروازی خدمه بدون آزمایش اولیه احساس راحتی نکرده ایم. بنابراین این فناوری پیشگامانه واقعاً چراغی است که ما را به سوی آینده ای هدایت می کند که در آن موانع دید در طراحی هواپیما با این راه حل ابداعی برطرف شوند.
رهبری ناسا از این رونمایی برای تأکید بر نقشی که هم آژانس و هم منطقه کالیفرنیای جنوبی در تاریخ غنی آمریکا در پیشبرد مرزهای هوانوردی ایفا کرده اند استفاده کرد. رابرت پیرس، معاون مدیر ناسا در اداره مأموریت تحقیقاتی هوانوردی ناسا گفت: «این سفر در واقع در سال 1947 آغاز شد، زمانی که دوران پرواز مافوق صوت درست اینجا در صحرای مرتفع کالیفرنیا با خلبان آزمایشی چاک یگر و X-1 آغاز شد.
جیم فری، دستیار مدیر ناسا، این احساس را ادامه داد و خاطرنشان کرد که X-59 صرفاً جدیدترین هواپیما در صف طولانی هواپیماهای X ناسا است که در طول تاریخ آژانس هوانوردی را متحول کرده است.
فری گفت: "حتی در میان دیگر هواپیماهای ایکس، X-59 ویژه است. هر هواپیمایی که نام هواپیمای ایکس را دریافت می کند، هدف خاصی برای آزمایش فناوری های جدید یا مفاهیم آیرودینامیکی دارد." در حال پرواز و زمانی که آنها این مفاهیم را ثابت کنند، اغلب به موزه ها می روند و این واقعاً چیزی است که X-59 را متفاوت می کند.
فری به این واقعیت اشاره داشت که هنگامی که X-59 برای پرواز آماده شد، این جت پروازهای متعددی را بر فراز مناطق مسکونی منتخب در ایالات متحده انجام خواهد داد تا اطلاعاتی در مورد چگونگی تجربه و واکنش افراد حاضر در زمین به صدای آرامتر جمعآوری کند. رونق ایجاد می کند.
سپس ناسا از این دادهها برای دریافت مجوز برای پروازهای تجاری مافوق صوت از سازمانهای نظارتی مانند اداره هوانوردی فدرال، با هدف نهایی پایدارتر کردن هوانوردی و امکان پرواز سریعتر بر فراز مناطق پرجمعیت استفاده میکند.
پیرس افزود: «X-59 نشاندهنده یک گام بلند تقریباً 100 فوتی به جلو در سفر اکتشافی است که دههها پیش آغاز شد، گامی به سوی باز کردن دری برای پرواز پایدار تجاری مافوق صوت بر فراز زمین».
برخی از کاربردهای پرواز مافوق صوت که در رونمایی امروز به آنها اشاره شد شامل پاسخ سریع پزشکی، زمان ارسال کوتاهتر و البته سفر سریعتر است.
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0